افغانستان

نی خواستار آزادی مدیرمسوول و دو خبرنگار رادیو نسیم در دایکندی از سوی طالبان شد

حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) خواستار آزادی سلطان‌علی جوادی، مدیرمسوول و سیف‌الله رضایی و مجتبا قاسمی، دو خبرنگار «رادیو نسیم» از زندان طالبان در ولایت دایکندی شد.

نی روز یک‌شنبه، ۱۶ میزان، با نشر اعلامیه‌ای بازداشت کارمندان رادیو نسیم و توقف نشرات این رادیو را اقدامی در جهت محدود کردن بیشتر فعالیت رسانه‌های آزاد عنوان کرده است.

این نهاد از طالبان خواسته است که «هرچه زودتر» کارمندان رادیو نسیم را از بند آزاد و اجازه فعالیت دوباره این رادیو را دهند.

گفتنی است که نیروهای استخبارات طالبان روز شنبه، ۱۵ میزان، مدیر مسوول و دو خبرنگار رادیو نسیم در ولایت دایکندی را چند روز پس از آزادی، دوباره بازداشت و آن رسانه محلی را نیز بسته کردند.

چندی پیش نیز منابع محلی در دایکندی از ضبط شدن وسایل و تجهیزات رادیو آفتاب و تلویزیون محلی سبزها توسط طالبان در دایکندی خبر داده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا