افغانستان

سراج‌الدین حقانی: پیام صلح را به جهان ارسال کردیم و جهان به وعده‌هایش عمل کند

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان می‌گوید که این گروه پیام صلح را به جهان ارسال کرده است و کشورهای جهان به «وعده‌های‌شان» عمل کنند.

حقانی این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۱۳ میزان، در مراسم «چهاردهمین دور فراغت دانشجویان اکادمی پولیس» طالبان در کابل مطرح کرده است.

او تصریح کرده است: «ما پیام صلح را به جهان ارسال کرده‌ایم و می‌خواهیم جهان به وعده‌های خود با [طالبان] پایبند باشد و به آن عمل کند.»

حقانی افزوده است: «جهانیان همان‌گونه که برای خود امنیت و آرامی را ترجیح می‌دهند برای افغان‌ها نیز امنیت و عزترا خواهان باشند.»

از سوی هم، سرپرست وزارت داخله طالبان با اشاره به دهه‌های گذشته و فعالیت‌ احزاب سیاسی در کشور گفت: «افغانستان به علت فعالیت این احزاب تجزیه شده بود.»

سرپرست وزارت داخله طالبان در حالی از کشورهای جهان خواستار تعامل با این گروه شده است، که با گذشت دو سال از تسلط دوباره این گروه بر افغانستان، تا کنون هیچ کشوری رژیم طالبان را به دلیل نبود حکومت فراگیر و نقض گسترده حقوق بشر از سوی این گروه، به رسمیت نشناخته‌اند.

به تازه‌گی هشتاد کشور جهان در یک بیانیه‌ مشترک خواستار لغو محدودیت‌های طالبان علیه زنان و دختران افغانستان شده‌اند.

با این حال، طالبان تا کنون به هیچ یکی از خواست‌های کشورها و نهادهای حقوق بشری لبیک نگفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا