افغانستان

آصف درانی: جهان باید روی برقراری صلح در افغانستان کار کند

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، می‌گوید که جامعه جهانی در حال حاضر باید واقعیت افغانستان را در نظر بگیرد و روی برقراری صلح در این کشور گام بردارد.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، آصف درانی این موضوع را روز پنج‌شنبه، ۱۳ میزان، در نشست مرکز مطالعات استراتژیک پاکستان در اسلام‌آباد بیان کرده است.

درانی در این نشست گفته است که افغان‌ها باید خود برای تامین ثبات در کشورشان تلاش کنند.

وی تصریح کرده است: «به جامعه بین‌المللی مهم است که توزیع قدرت کنونی در افغانستان را نادیده نگیرند و روی گام‌های آشتی کار کند. با این حال، مهم‌ترین نکته این است که افغان‌ها بدانند که کلید ثبات افغانستان با خودشان است. تا زمانی که آنها خود در این رستا کار نکنند، هیچ خارجی از جمله پاکستان نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد.»

این مقام پاکستانی همچنان گفته است که به‌رغم چالش‌های پیش‌آمده میان اسلام‌آباد و طالبان، اما این دو کشور در گذشته در کنارهم ایستاده‌اند.

طبق اظهارات درانی، اسلام‌آباد در مورد چالش‌های امنیتی به‌ویژه افزایش حملات جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی با طالبان در حال گفت‌وگو است، اما در حال حاضر نمی‌تواند، جزییات در این زمینه ارایه کند.

در همین حال، اندرو وایلدر، معاون مرکز آسیا، در این نشست خواستار روابط عمل‌گرایانه طالبان با پاکستان شده است.

به باور وی، به‌رغم تلاش‌های اسلام‌آباد برای برقراری روابط با کشورهای همسایه پاکستان، اما تا کنون نتیجه مثبتی در این زمینه حاصل نشده است.

این در حالی است که چند روز پیش امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان، در دیدارش با آصف درانی گفت که مشکلات میان این دو کشور باید از راه گفت‌وگو حل شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا