افغانستان

اسلام‌آباد: تصمیم اخراج پناه‌جویان براساس قوانین داخلی مستقل پاکستان گرفته شده است

همزمان با فرا رسیدن مهلت دولت پاکستان مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان به‌ویژه افغانان از این کشور، وزارت خارجه پاکستان گفته که این تصمیم براساس قوانین داخلی مستقل گرفته شده است.

وزارت خارجه پاکستان روز دوشنبه، ۸ عقرب، با نشر خبرنامه‌ای نوشته که تصمیم اخراج پناه‌جویان فاقد اسناد معتبر اقامت از این کشور، بدون درنظرداشت کشور متبوع آنان گرفته شده است.

این وزارت افزوده که این تصمیم مطابق با هنجارها و اصول بین‌المللی قابل اجرا است.

در اعلامیه آمده است: «حکومت پاکستان تعهدات خود را در قبال نیازهای حفاظتی و ایمنی افراد در شرایط آسیب‌پذیر با جدیت تمام انجام می‌دهد.»

طبق اعلامیه، تمامی اتباع خارجی که به‌گونه قانونی در پاکستان ثبت شده‌اند، خارج از محدوده این طرح قرار دارند و اخراج نخواهند شد.

این در حالی است که روز گذشته سرفراز بوگتی، وزیر داخله موقت پاکستان گفته بود که همه پناه‌جویان فاقد اسناد معتبر در دو مرحله از این کشور اخراج می‌شوند.

وی شمار مجموعی پناه‌جویان به‌شمول افغانان در این کشور را سه میلیون تن اعلام کرد.

رسانه‌های پاکستانی امروز گزارش دادند که از زمان آغاز ضرب‌الاجل خروج مهاجران غیرقانونی از آن کشور تا کنون، ۸۶ هزار مهاجر اهل افغانستان از این کشور به کشورشان بازگشته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا