افغانستان

ملک: توان بیشتر ندارم، مدالم را می‌فروشم تا با افغان‌های اخراج شده از پاکستان کمک کنم

فرید ملک، بازیکن‌ تیم ملی کرکت افغانستان می‌گوید که وضعیت افغان‌های اخراج شده از پاکستان برایش درد آور بوده و برای کمک با آنان مدال نقره‌ای را که در رقابت‌های بازی‌های آسیایی کسب کرده بود، به حراج گذاشته است.

او این مدال را چند هفته پیش، پس از شکست دادن پاکستان در رقابت‌های نیمه‌نهایی بازی‌های ۲۰ اوورهٔ در چین، به دست آورده بود.

فرید ملک به صدای امریکا گفت: “توان دیگر نداشتم، با خود گفتم بیا این کار را کنم و همین در توانم بود.”

او اظهار امیدواری کرد که مدال‌اش به قیمت خوب فروخته شود تا به افغان‌ها نیازمند سودش برسد.

فرید در صفحهٔ فیسبوک‌اش اعلام فروش مدال‌اش را نشر کرده است.

در همین حال، میرخان مقری، هنرمند افغان، گفته است که حاضر است مدال فرید ملک را مبلغ ۳۰۰۰ دالر خریداری کند.

مقری در صفحهٔ فیسبوک‌اش نگاشته است: “قهرمان ملی ما فرید ملک که مدال‌اش را به حراج گذاشته و پول‌اش را به افغان‌های اهدا می‌کند که به زور از پاکستان اخراج شده اند، ۳۰۰۰ دالر می‌خرم.”

شماری دیگری از افغان‌ها نیز در رسانه‌های اجتماعی برای خریداری مدال فرید ملک اظهار علاقمندی کرده اند.

این در حالی است که چند روز پیش، افغانستان در جام جهانی کرکت، پاکستان را شکست داد و ابراهیم زدران منحیث بهترین بازیکن این رقابت شناخته شد.

ابراهیم جایزهٔ بهترین بازیکن را به آنعده از مهاجرینی اهدا کرد که به زور از پاکستان اخراج می‌شوند. این اقدام ابراهیم سبب واکنش‌های متعدد و متفاوت در پاکستان و افغانستان شد. اما مسوولین بورد کرکت افغانستان گفتند که وی این اقدام را از روی همدردی با هموطنان‌اش انجام داد.

پاکستان به مهاجرین افغان که به گونهٔ‌ غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، تا تاریخ نخست ماه نومبر مهلت داده بود که پاکستان را ترک کنند، در غیر آن به زور اخراج خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان چند هفته حدود ۲۰۰‌هزار مهاجر افغانستان یا از پاکستان اخراج شده یا هم به گونهٔ‌ داوطلب به کشور شان برگشته اند و این روند جریان دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا