جهان

بایدن خواستار وقفه در جنگ بین اسرائیل و حماس شد

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا در یک کارزار انتخاباتی در ایالت «مینه‌سوتا»، خواستار «وقفه» در جنگ میان اسرائیل و حماس در نوار غزه شده است.

به گزارش رویترز، آقای بایدن دیروز (چهارشنبه، ۱۰ عقرب) در حال صحبت با حدود ۲۰۰ نفر بود که یک نفر از میان جمعیت صدا زد و گفت: «از شما می‌خواهم که همین حالا درخواست آتش‌بس کنید.»

رییس‌جمهور امریکا در پاسخ گفت: «من فکر می‌کنم ما نیاز به وقفه داریم. وقفه به این معنا که برای بیرون‌کردن زندانی‌ها زمان بدهیم.»

بر اساس گزارش رویترز، کاخ سفید بعدا توضیح داد که منظور آقای بایدن از «زندانیان»، حدود ۲۰۰ نفر اسرائیلی است که از سوی حماس «گروگان» گرفته شده‌اند.

این اولین‌بار است که رییس‌جمهور امریکا خواستار «وقفه» در جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه شده است.

کاخ سفید قبلا گفته بود که از آتش‌بس بشردوستانه برای آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به نوار غزه حمایت می‌کند.

با تشدید حملات هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل بر نوار غزه، سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری شده است.

پس از آغاز درگیری در هفتم اکتوبر، برای اولین‌بار دیروز بر اساس یک توافق، شماری از شهروندان خارجی و زخمی‌ها از غزه اجازه‌ی خروج به مصر را یافتند.

بر اساس آمار وزارت صحت فلسطین، تا اکنون بیش از هشت هزار و ۷۹۶ نفر در حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند که سه هزار و ۶۴۸ نفر آنان کودک هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا