افغانستان

حنفی: امریکایی‌ها به ما گفته بودند که اگر حاکم شوید، در افغانستان حمام خون جور می‌شود

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرای طالبان می‌گوید که این گروه از مخالفان سیاسی‌اش «انتقام» نمی‌گیرد.

 

حنفی این اظهارات را روز چهارشنبه، ۶ جدی، در مراسم «چهل‌وچهارمین سالروز تهاجم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر افغانستان» در کابل مطرح کرده است.

 

او افزوده است: «در گفت‌وگوها مقام‌های امریکایی به ما می‌گفتند که اگر شما در افغانستان حاکم شوید در آن‌جا حمام خون جور می‌شود، اما رهبر ما همه‌ افرادی که مخالفت سیاسی با [طالبان] داشتند را بخشید و برادر خواند.»

 

حنفی اضافه کرده است: «همه‌ افرادی که در گذشته باما مخالفت سیاسی داشتند، با دیگر افغان‌ها حقوق یکسان دارند و [طالبان] از آن‌ها انتقام نمی‌گیرد.»

 

به گفته حنفی، ششم جدی «آغاز مصیبت و قتل عام افغان‌ها» بوده است و در پی تهاجم اتحاد شوری به افغانستان، یک‌ونیم میلیون تن در افغانستان کشته شدند.

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان پس از حاکمیت‌شان به این‌سو، ده‌ها تن از نظامیان حکومت پیشین و غیرنظامیان را به بهانه‌های مختلف در بخش‌های مختلف کشور به قتل رسانده‌اند.

 

همچنان این گروه پس از تسلط‌شان همواره از سوی نهادهای بین‌المللی به جنایات جنگی و نقض گسترده حقوق بشر متهم شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا