جهان

زن یوگاندایی ۷۰ ساله دوگانگی به دنیا آورد

داکتران در یوگاندا می‌گویند که در یک رویداد کم پیشینه، یک زن ۷۰ ساله دوگانگی به دنیا آورده که مادر این نوزادان آن را معجزه خوانده است.

 

سفینا نموکوایا روز چهارشنبه ۲۹ نومبر (هشتم قوس) در یک مرکز صحی در کامپالا، پایتخت این کشور این دوگانگی‌ها را به دنیا آورد.

 

داکتر ادوارد تماله سالی که نظارت بر بارداری و زایمان او را بر عهده داشت، روز پنجشنبه ۳۰ نومبر (نهم قوس) به خبرگزاری فرانس پرس گفت: “ولادت دادن دوگانگی به پیرترین مادر افریقایی یک دستاورد خارق العاده است.”

 

او گفت که مادر و نوزادان – یک پسر و یک دختر – هنوز تحت مراقبت شفاخانهٔ بین المللی زنان و مرکز باروری که او تاسیس کرده، هستند، اما در سلامت کامل به سر می‌برند.

 

نموکوایا که در روستایی ماساکا در حدود ۱۲۰ کیلومتری غرب کامپالا زندگی می‌کند، گفت: ” نمی‌دانم خوشحالی خود را در این لحظه چگونه اظهار کنم.”

 

او در تماس تلیفونی با خبرگزاری فرانس پرس گفت: “در ۷۰ سالگی زمانی که ضعیف تلقی می‌شوم، نمی‌توانم باردار شوم و طفل به دنیا بیاورم یا از نوزادی مراقبت کنم، معجزه دو گانگی رخ می‌دهد.”

 

نموکوایا گفت که در سال ۲۰۲۰ نیز دختری به دنیا آورده است. او افزود که پیش از آن او را به عنوان “زن نفرین شده” مورد تمسخر قرار می‌دادند، چون نتوانسته بود فرزندی به دنیا بیاورد.

 

او گفت که شوهر اولش در سال ۱۹۹۲ درگذشت و او را بدون فرزند رها کرد و او در سال ۱۹۹۶ با شریک فعلی‌اش آشنا شد.

 

اما نموکوایا ابراز ناراحتی کرد که شریک زندگی او از زمانی که برای زایمان به شفاخانه آمده است او را ملاقات نکرده است.

 

او گفت: “شاید او از اینکه من دوگانگی به دنیا آوردم خوشحال نیست زیرا مردها نمی‌خواهند بدانند که شما بیش از یک کودک را در رحم خود حمل می کنید، زیرا ممکن است مسوولیت‌هایی با آن همراه باشد.”

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا