افغانستان

طالبان در نشست دوحه شرکت نمی‌کنند

وزارت خارجه‌ طالبان اعلام کرده است که به‌دلیل عدم پذیرفته‌شدن شرط‌هایش از سوی سازمان ملل متحد، این گروه در دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان در دوحه شرکت نمی‌کند.

این وزارت امروز (شنبه، ۲۸ دلو) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که به سازمان ملل متحد توضیح داده بود که اشتراک این گروه در نشست دوحه در صورتی سودمند است که به‌عنوان تنها طرف مسئول به نمایندگی از افغانستان شرکت کند و زمینه‌ی گفت‌وگو‌ی روشن میان هیأت و مقام‌های سازمان ملل متحد در سطح عالی فراهم شود.

وزارت خارجه‌ی طالبان افزوده است که «به‌دلیل عدم پیشرفت در این زمینه، مشارکت بی‌نتیجه‌ی امارت سودمند تلقی نشد».

این اولین‌بار است که طالبان از اشتراک در نشستی به میزبانی سازمان ملل متحد خودداری می‌کنند.

در اولین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه از این گروه دعوت نشده بود.

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است فردا در شهر دوحه آغاز شود و تا روز دوشنبه نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در مورد رویکرد هماهنگ و منسجم کشورها در تعامل با افغانستان بحث می‌‌شود و نمایندگان ویژه‌ی کشورها پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» را بررسی و در مورد تعیین نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان رایزنی می‌کنند.

سازمان ملل متحد اعلام نکرده است که دیگر از چه گروه‌های سیاسی و مدنی افغانستان برای اشتراک در این نشست دعوت کرده است، اما گفته می‌شود که شماری از چهره‌های سیاسی، فعالان حقوق زن و حقوق‌ بشر در این نشست دعوت شده‌اند‌.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا