افغانستان

طالبان: عزت، وقار و حیثیت حکمتیار سر جایش است و محل زندگی اش تغییر نکرده است.

یک روز پس از نشر خبرها در مورد محاصره خانه گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی از سوی طالبان و کوچ اجباری او به مکان دیگر، طالبان آن را رد کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه، با نشر پستی در ایکس شام روز سه‌شنبه، ۷ حمل خبرهای نشر شده در مورد حکمتیار را «افواهات» خواند.

او‌ گفته است: «حکمتیار یک شخصیت جهادی است، اما محل زنده‌گی قبلی او دعوایی بود و تاکید شد که در یک‌ جای مناسب باید زنده‌گی کند‌.»

مجاهد همچنین اضافه کرد که هیچ اقدام دیگری انجام نشده و «عزت، وقار و حیثیت» رهبر حزب اسلامی سر جایش است.

دو روز پیش، خبرهایی نشر شد که طالبان خانه گلبدین حکمتیار را محاصره و او را مجبور به ترک اقامت‌گاهش کرده‌اند.

پس از آن، منبع نزدیک به حکمتیار در پیامی به روزنامه ۸صبح و حبیب‌الرحمان حکمتیار، پسر وی در ایکس محاصره خانه‌ رهبر حزب اسلامی در دارالامان شهر کابل را رد کرد و گفت که به مکان دیگر منتقل شده‌اند.

فردای نشر خبرها در این مورد، پسر حکمتیار با نشر پستی در ایکس از برخورد طالبان شکایت کرد و گفت که «هر کدام برای خود امیرالمومنین هستند.»

گلبدین حکمتیار طی دوونیم سال گذشته بارها از سیاست‌های طالبان انتقاد کرده است.

رهبر حزب اسلامی، هفته گذشته منع آموزش دختران را اشتباه خوانده و بر تشکیل دولت مبتنی بر اراده و انتخاب مردم تاکید کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا