افغانستان

درگیری مرزی؛ یک طالب و یک نظامی پاکستانی کشته ‌شدند

منابع محلی در پکتیا از ادامه درگیری میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در ولسوالی دندپتان این ولایت خبر می‌دهند.

منابع روز دوشنبه، ۲۸ حوت تایید می‌کنند که یک جنگ‌جوی طالبان در نتیجه این درگیری‌ها کشته شده است و درگیری هم‌اکنون ادامه دارد.

در همین حال، روزنامه دان پاکستان نیز از کشته ‌شدن یک سرباز و زخمی شدن دو نظامی دیگر این کشور خبر داده است.

طبق گزارش این رسانه، نیروهای پاکستانی در حال «آماده‌باش» قرار دارند و «وضعیت اضطراری» در همه شفاخانه‌های منطقه اعمال شده است.

با این حال، منابع تاکید دارند که به دلیل شدت نبرد احتمال دارد که تلفات هر دو طرف بیشتر باشد، اما منابع رسمی تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که درگیری در ساحه انگور اده در ولسوالی برمل، دندپتان پکتیا و تنی خوست همچنان جریان دارد.

این در حالی است که صبح امروز چهار غیرنظامی در پی شلیک موشک توسط نظامیان پاکستانی در ساحه داب ولسوالی برمل ولایت پکتیکا نیز زخم برداشتند.

وزارت امور خارجه پاکستان گفته که «عملیات ضد تروریستی» مبتنی بر اطلاعات را در مناطق مرزی در داخل خاک افغانستان انجام داده است.

طبق خبرنامه، هدف این عملیات جنگ‌جویان وابسته به گروه حافظ‌گل بهادر بود که همراه با تی‌تی‌پی مسوول حمله‌های متعدد در داخل پاکستان است.

وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به این موضوع عبیدالرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا