افغانستان

امریکا در مورد حملات پاکستان به افغانستان: با پاکستان در مبارزه با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره حملات پاکستان بر تی‌تی‌پی در افغانستان گفت واشنگتن از مبارزه «قانونمند» پاکستان با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

متیو میلر می‌گوید طالبان باید جلو حملات گروه‌های تروریستی از افغانستان را بگیرد.

متیو میلر از پاکستان و طالبان خواست که «اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند.»

پاکستان در واکنش به حمله مرگبار تحریک طالبان پاکستان بر نیروهای امنیتی خود در خیبرپختونخوا، روز دوشنبه بر مناطقی در ولایت‌های خوست و پکتیکا حمله کرد.

طالبان گفته است که در این حمله بر «خانه‌های مردم ملکی» دستکم هشت نفر کشته شده‌اند. وزارت خارجه پاکستان اعلام داشت که «تروریست‌های» وابسته به حافظ گل بهادر، فرمانده تحریک طالبان پاکستان هدف عملیات نیروهای پاکستانی بودند.

وزارت خارجه پاکستان طالبان افغان را به استفاده ابزاری از تی‌تی‌پی متهم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که ایالات متحده «متعهد به همکاری با پاکستان برای برخورد با تهدید مشترک گروه‌های تروریستی در سراسر این منطقه است.»

میلر افزود: «ما در تماس مداوم با مقام‌های ارشد پاکستان هستیم که طی آن، درباره افغانستان در چارچوب رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای دوجانبه و مبارزه با تروریسم، بحث می‌کنیم.»

او پاکستان را به خویشتن‌داری دعوت کرد و گفت که حملات آن در افغانستان باعث مرگ غیرنظامیان نشود.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا