جهان

شهباز شریف برای بار دوم نخست‌وزیر پاکستان می‌شود

بر بنیاد گزارش رویترز، سه هفته پس از انتخابات سراسری در پاکستان که منجر به تشکیل دولت ائتلافی شد، قرار است شهباز شریف امروز در پارلمان تازه‌تاسیس این کشور، سوگند وفاداری یاد کند.

شهباز شریف ۷۲ سال سن دارد و برادر کوچک نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان و نخست‌وزیر پیشین این کشور است.

او پیش از این، پس از سلب اعتماد عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان از سوی پارلمان این کشور، قدرت را در دست گرفت؛ اما پس از بازداشت عمران خان و افزایش تنش‌ها و هرج‌ومرج در این کشور، او نیز قدرت را به یک دولت سرپرست دیگر به رهبری انورالحق کاکر سپرد.

در همین حال، هواداران حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، پس از اعلام نتایج انتخابات این کشور، با شعار «رای‌دزدی» اعتراض‌ کردند و خواهان رسیدگی به بی‌نظمی در انتخابات این کشور شدند.

پیش از این نیز، هم‌زمان با پایان انتخابات سراسری در پاکستان، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در اعلامیه‌ای خواهان رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و بی‌نظمی در این روند شده بودند.

پس از تشکیل پارلمان در این کشور، حزب مسلم لیگ و حزب مردم پاکستان، اعلام کردند که دولت ائتلافی شکل خواهند داد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا