افغانستان

اندرابی: غنی با نکتایی و طالبان با لنگی می‌خواهند پشتونیزم را بر مردم تحمیل کنند.

مسعود اندرابی، وزیر پیشین امور داخله کشور، بنیاد جدیدی را زیر نام «بنیاد آینده افغانستان» راه‌اندازی کرده است و در توضیحات اهداف آن می‌گوید که همه در جغرافیای افغانستان افغان هستند.

در نوارهای صوتی منسوب به وی که روز جمعه، ۲۴ حمل در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود به جنرال هبت‌الله علی‌زی، رییس ستاد ارتش حکومت پیشین می‌گوید که غنی با نکتایی می‌خواست و طالبان با «لنگی» می‌خواهند که «پشتونیزم» را بر مردم کشور تحمیل کنند.

او در بخشی از این نوار صوتی می‌گوید که تعصب از سوی هر قومی که باشد قابل قبول نیست و نسل آینده افغانستان به متعصب اجازه حاکمیت نمی‌دهد.

اندرابی گفته است: «همه افغان هستیم؛ پشتون افغان، تاجیک افغان، هزاره افغان، اوزبیک افغان، پشه‌ای افغان، ایماق افغان و به این افتخار می‌کنیم.»

وی همچنان با اشاره به حق برابر همه اقوام کشور گفته است: «همین‌طور این‌ حرف‌ها را که پشتون تاریخ پنج‌هزار ساله دارد، باید حاکم باشد و معاونانش در میان اقوام دیگر تقسیم شود، آب برده است.»

او همچنان خاطرنشان کرده که «زور طالب که با لنگی می‌خواهد پشتونیزم را بر مردم تحمیل کند، به این کار نمی‌رسد.»

با این حال، وزیر پیشین داخله هدف از بنیادی که راه انداخته است را ایجاد فرصت‌های صلح و آبادی کشور می‌خواند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا