افغانستان

یک زن و دو مرد در کابل و قندهار توسط طالبان شلاق زده شده‌اند.

دادگاه عالی حکومت طالبان با نشر یک اعلامیه گفته است که یک زن و دو مرد توسط این گروه در کابل و قندهار شلاق زده شده‌اند.

این دادگاه  گفته است که روز «پنج‌شنبه، ۱۶ حمل» یک زن و یک مرد به اتهام «روابط نامشروع» از سوی محکمه‌ ابتدائیه‌ ولسوالی «ده‌سبز» کابل شلاق زده شده‌اند.

براساس اعلامیه‌ای این دادگاه، هرکدام از این افراد ۳۵ ضربه شلاق زده شده‌اند و همچنین مرد به چهار سال حبس تنفیذی و زن به سه سال حبس تنفیذی محکوم شده‌اند.

دادگاه عالی طالبان در یک اعلامیه‌ی دیگر گفته است که دیروز یک نفر از سوی محکمه‌ی نظامی زون قندهار در ارتباط به مواد مخدر ۳۰ ضربه شلاق زده شده است.

این دادگاه گفته است که این فرد همچنین به حبس محکوم شده، اما مدت حبس او را مشخص نکرده است‌.

دادگاه عالی طالبان همچنین نحوه‌ی اجرای حکم شلاق بر این افراد را مشخص نکرده است، اما پیش از این افراد متهم را در ملاءعام شلاق زده‌ است.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان مجازات علنی افراد متهم را از سرگرفته‌اند و تا اکنون پنج نفر را در ولایت‌های فراه، لغمان، غزنی و جوزجان در ملاءعام اعدام کرده‌اند‌‌.

نهادهای حقوق‌ بشری مجازات علنی افراد متهم را مخالف کرامت‌ انسانی آنان می‌دانند و خواستار توقف آن هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا