افغانستان

طالبان خواستار برگشت شهروندان افغان مقیم خارج به افغانستان شدند

مولوی نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت حج و اوقاف حکومت طالبان از افغان‌های که در کشورهای مختلف زنده‌گی می‌کنند، خواسته است تا به افغانستان برگردند.

براساس گزارش خبرگزاری باختر زیر اداره طالبان، ثاقب این موضوع را روز پنج‌شنبه، ۳۰ حمل در دیدار با برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا که به کابل سفره کرده‌اند، بیان کرده است.

وی مدعی شده که رژیم این گروه عدالت، انصاف و امنیت سراسری در کشور را تامین کرده است.

این مقام طالبان خواستار برگشت دوباره افغان‌های مقیم خارج به افغانستان و سهم آنان در آبادی کشور شده است.

با این حال، طالبان به نقل از افرادی که خود را نماینده‌گان افغان‌های مقیم اروپا معرفی کرده‌اند، گفته‌اند که آن‌ها آماده شریک‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی، علمی و اجتماعی با این گروه هستند.

طالبان در حالی خواستار برگشت شهروندان به کشور شده‌اند که این گروه طی نزدیک به سه سال گذشته با وضع محدودیت‌های شدید و بازداشت‌های خودسرانه، استادان دانشگاه و شخصیت‌های فرهنگی را مجبور کرده است تا کشور را ترک کنند.

در کنار این، برکناری کارمندان سابق دولتی و جابه‌جایی افراد طالبان در ادارات سبب فرار شخصیت‌های علمی و فرهنگی از کشور شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا