جهان

سازمان ملل: تاکنون در جنگ غزه۱۰ هزار زن کشته شده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ غزه تا اکنون ۱۰ هزار زن  کشته شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل متحد که روز (سه‌شنبه، ۲۸ حمل) منتشر شده، آمده است که حدود شش هزار نفر از این زنان، مادر بوده‌اند.

براساس این گزارش، با کشته‌شدن این مادران، حدود ۱۹ هزار کودک در غزه یتیم شده‌اند.

این گزارش همچنین افزوده است که براثر این جنگ، تقریبا در هر ده دقیقه یک کودک یا کشته و یا زخمی می‌شود.

بخش زنان سازمان ملل متحد گفته است که بیش از یک میلیون زن و دختر در غزه تقریبا دسترسی به هیچ‌گونه مواد خوراکی، آب سالم، تشناب، حمام یا نوار بهداشتی ندارند و در چنین شرایط غیرانسانی بیماری‌های مختلفی در حال شیوع است.

سازمان جهانی صحت نیز یک‌بار دیگر نگرانی خود را نسبت به شیوع بیماری‌ها در غزه تکرار کرده و خواستار آتش‌بس در این منطقه شده است.

این سازمان گفته است که با آتش‌بس امکان ورود کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی شفاخانه‌های غزه که در تهاجم اسرائیل ویران شده، فراهم می‌شود.

طارق جاسارویچ، سخن‌گوی سازمان جهانی صحت گفته است که این نهاد مأمور احیای تأسیسات درمانی ویران‌شده در غزه است و در تلاش هستند تا بخش اورژانس را پاکسازی کنند.

او افزوده است، اما انجام همین‌ کار آن قدر سنگین است که معلوم نیست چه زمانی نوبت به تهیه تجهیزات می‌رسد.

جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه وارد هفتمین ماه شده است و براساس آمار وزارت صحت غزه، براثر این جنگ بیش از ۳۳ هزار فلسطینی کشته شده‌اند.

علاوه بر این، اسرائیل محدودیت‌های گسترده‌ای بر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه وضع کرده که سبب شده نگرانی‌ها در مورد بروز قحطی در این منطقه و شیوع انواع بیماری‌ها افزایش یابد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا