افغانستان

عبدالله با نماینده‌های اروپا و بریتانیا در مورد نشست دوحه دیدار کرد.

عبدالله عبدالله، رییس‌ شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین افغانستان با رافائیلا ادیس، سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در کابل و دیپلمات‌های بریتانیا و اسپانیا درباره‌ نشست دوحه گفت‌وگو کرده است.

عبدالله امروز (پنج‌شنبه، ۳ جوزا) در یادداشتی در صفحه‌ ایکس خود نوشته است که به‌خاطر کشته‎‌شدن شهروندان اسپانیا در بامیان به ریکاردو لوسا، دیپلمات این کشور در امور افغانستان تسلیت گفته است.

او افزوده است که از کمک‌های اتحادیه اروپا به سیل‌زدگان افغانستان سپاس‌گزاری کرده و باتوجه به ابعاد خسارات سیل، خواستار افزایش کمک‌‌ها شده است.

حکومت طالبان هم اعلام کرده است که در جلسه‌ی کمیسیون سیاسی این گروه درباره‌ی نشست دوحه گفت‌وگو شده است.

 

صفحه‌ی ارگ در ایکس نوشته است که این جلسه به ریاست مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان برگزار شده است.

 

در صفحه‌ی ارگ آمده است که در این جلسه در مورد وضعیت اخیر کشور و منطقه، نشست آینده‌ی دوحه و رسانیدن کمک‌های بشری به نیازمندان بحث شده است.

 

به نقل از خبرنامه‌ی منتشرشده، در جلسه‌ی کمیسیون سیاسی طالبان در خصوص گسترش روابط و تعامل این گروه با شماری از کشورها نیز صحبت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا