افغانستان

طالبان: کشورهای اسلامی برای آزادی مردم فلسطین عاجل اقدام کنند

وزارت امور خارجه طالبان روز جمعه، ۴ جوزا، با نشر بیانیه‌ای گفته که اقدام این سه کشور اروپایی برای به‌رسمیت‌شناسی کشور مستقل فلسطین گام مثبت است و از آن استقبال می‌کند.

براساس این بیانیه، اسراییل عامل بی‌ثباتی در منطقه است و کشورهای اسلامی‌ باید به هدف آزادی مردم فلسطین، در برابر بحران جاری اقدامات عاجل انجام دهند.

تصمیم دولت‌های ایرلند، اسپانیا و ناروی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به هدف تقویت راه‌حل دو کشوری برای توقف نبردها در غزه با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

این گروه همچنان اسراییل را متهم به جنایات جنگی، نسل‌کشی و تلاش برای «تغییر جمعیتی» کرده است.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که دولت‌های ناروی، اسپانیا و ایرلند اعلام کردند که کشور مستقل فلسطین را برای تقویت راه‌حل دو کشوری به هدف پایان جنگ در غزه به رسمیت می‌شناسند.

این اقدام سه کشور اروپایی که امتیاز سیاسی به فلسطینی‌های محسوب می‌شود، با واکنش‌های گسترده مواجه شده است.

گفتنی است که این بیانیه یک‌ روز پس از دیدار هیأت طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر و امیرخان‌ متقی با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس‌، در تهران، نشر شده می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا