جهان

رویترز: پوتین برای آتش‌بس مشروط در اوکراین اعلام آمادگی کرده است

بنابر این گزارش رئیس‌جمهور روسیه گفته آماده است تا این کار را انجام دهد، هرچند اگر کی‌یف و غرب پاسخی ندهند او به جنگ ادامه خواهد داد.

 

خبرگزاری رویترز از قول سه منبع نزدیک به آقای پوتین نقل کرده که وی در جمع گروه کوچکی از مشاوران خود، از تلاش غرب برای «ممانعت» از مذاکرات و حمایت از تصمیم ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین جهت رد آتش‌بس ابراز ناامیدی کرده است.

به گفته آنان، «پوتین آماده است به سرزمینی که اکنون در اختیار دارد راضی شود و درگیری را در خط مقدم فعلی متوقف کند».

یکی دیگر از منابع ارشد روسی نزدیک به رئیس‌جمهور این کشور گفته است: «پوتین می‌تواند تا هر زمانی که طول بکشد بجنگد، اما او همچنین آماده پذیرش آتش‌بس برای توقف جنگ است».

توقف‌ درگیری‌ها در خطوط کنونی باعث می‌شود روسیه بخش‌های قابل توجهی از چهار منطقه اوکراین شامل دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون را در اختیار بگیرد. مسکو هرچند کنترل کامل این مناطق را در دست ندارد، با این حال آن‌ها را به صورت رسمی در سپتامبر ۲۰۲۲ در روسیه ادغام کرده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به این نقل قول‌ها گفت آقای پوتین بارها به صراحت اعلام کرده که روسیه برای دستیابی به اهدافش آماده گفت‌وگو است و این کشور «جنگ ابدی» نمی‌خواهد.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا