افغانستان

وزارت دفاع طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر این‌که حمله بر شهروندان چینی در خیبرپختون‌خوا در افغانستان طرح‌‌ریزی شده بود را غیر مسوولانه و به دور از حقیقت خوانده است.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان روز سه‌شنبه، ۱۸ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته که خیبرپختون‌خوا تحت پوشش ارتش پاکستان قرار دارد و هدف قرار گرفتن شهروندان چینی در این منطقه، «بیانگر ضعف ارگان‌های امنیتی» این کشور است.

در ماه مارچ یک حمله‌کننده انتحاری با موتر حاملش کاروان انجنیران چینی را که مصروف کار در یک پروژه بند آب در شمال‌غرب پاکستان بودند، آماج قرار داد و جان شش تن را گرفت.

پس از حدود دو ماه از حمله انتحاری بر کاروان انجنیران چینی در ایالت خیبرپختون‌خواه، احمد شریف، یک مقام ارشد ارتش پاکستان روز گذشته مدعی شد که این حمله در افغانستان زیر سلطه طالبان برنامه‌ریزی شده بود.

از سوی هم، سخنگوی وزارت دفاع طالبان ادعا کرده است که داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و اسلام‌آباد باید در این مورد پاسخگو باشد.

این در حالی است که چندی پیش رهبران ایران و پاکستان با انتشار بیانیه‌ای مشترک از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان زیر اداره طالبان ابراز نگرانی کردند.

آنان در بیانیه خود گفته‌اند که این گروه‌ها تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا