جهان

اردوغان: بیش از ۱۰۰۰ عضو حماس در شفاخانه‌های ترکیه درمان شده اند

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز (دوشنبه ۲۴ ثور) گفت که در جریان جنگ جاری در غزه “بیش از ۱۰۰۰ عضو” گروه تندرو فلسطینی حماس در شفاخانه‌های ترکیه درمان شده اند.

اردوغان که در بیش از هفت ماه گذشته همواره از عملیات نظامی اسراییل بر سرزمین‌های فلسطینی انتقاد شدید کرده است، در جمعی از خبرنگاران گفت که گروه حماس را “سازمان مقاومت” می‌پندارد.

جنگ میان اسراییل و حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال ۲۰۲۳ زمانی آغاز شد که جنگجویان حماس بر اسراییل حمله کرده و به گفتهٔ مقام‌های اسراییلی، ۱۱۷۰ نفر را کشته و کم و بیش ۲۵۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در انتقامجویی از این حمله، در بیش از هفت ماه گذشته، نوار غزه را آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده است که در اثر آن، به گفتهٔ مقام‌های فلسطینی،‌ بیش از ۳۵هزار نفر به شمول غیرنظامیان و جنگجویان حماس کشته شده اند.

وزارت صحت غزه که زیر کنترول حماس است، گزارش داده است که در بیش از هفتم اکتوبر تا کنون بیش از ۷۸ هزار نفر دیگر، به شمول غیرنظامیان و جنگجویان حماس، در حملات اسراییل زخمی شده اند.

اردوغان بدون ارایۀ آمار مشخصی گفت: “شمار زیاد اعضای حماس کشته شده اند. تمام غرب با همه انواع تسلیحات و مهمات بر آنان حمله می‌کنند.”

رییس جمهور ترکیه گفت که “ظالمانه” است که حماس “سازمان تروریستی” خوانده شود. اسراییل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا گروه حماس را “سازمان تروریستی” می‌پندارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا