جهان

گفتگوی وزرای خارجه‌ اتحادیه اروپا درمورد تحریم‌ علیه اسرائیل

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه‌ ایرلند گفته است که وزرای خارجه‌ اتحادیه اروپا برای اولین‌بار در نشستی در مورد تحریم اسرائیل در صورت عدم رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس گزارش پولیتیکو، مارتین به خبرنگاران گفته است: «در مورد نیاز به حمایت از نهادهای حقوقی بشردوستانه بین‌المللی توافق بسیار واضحی وجود داشت.»

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه حکم داد که اسرائیل باید فورا حملات خود را در رفح در جنوب نوار غزه را متوقف و گذرگاه مرزی رفح را باز کند تا کمک‌های بشردوستانه بدون مانع وارد این منطقه شود.

اسرائیل اما به عملیات خود در رفح ادامه داد و روز یک‌شنبه (۶ جوزا) اردوگاه آوارگان را بمباران کرد.

به گفته‌ی مقام‌های صحی غزه، حداقل ۴۵ فلسطینی که بیش از نیمی از آن‌ها زن، کودک و سالخورده بودند، در این حمله کشته شده‌اند. به گفته‌ی شاهدان عینی، مردمی که در چادرها بودند، زنده زنده در آتش سوختند.

رهبران اتحادیه‌ی اروپا این حملات را در سطح گسترده محکوم کردند.

وزیر خارجه ایرلند گفته که برای اولین‌بار است که اعضای اتحادیه‌ی اروپا به گونه‌ی واقعی و جدی در مورد تحریم‌ها و این‌که «چه خواهد شد اگر…» گفت‌وگو کردند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا