شاهدجهان

یک زن در پیاده‌روی روزانه خود یک گنج ۹۰۰ ساله پیدا کرد.

زنی در جمهوری چک طبق عادت برای پیاده روی از خانه خود بیرون رفته بود به طور تصادفی گنجی با حدود ۲هزار سکه به قدمت بیش از ۹۰۰ سال را کشف کرد.

فیلیپ ولیمسکی، باستان شناس از آکادمی علوم جمهوری چک در پراگ، در بیانیه‌ای، گفت: این کشفی است که «می‌توان آن را با برنده شدن در جک‌پات با شانس یک در میلیون مقایسه کرد».

او توضیح داد که تعداد سکه‌های نقره «مقدار هنگفتی» بوده و این نشان‌دهنده آن است که این سکه‌ها برای یک فرد عادی نبوده است.

کارشناسان موزه نقره چک و انستیتوی باستان شناسی پراگ چند نظریه را مطرح می‌کنند، آنها می‌گویند این سکه‌ها ممکن است در اصل دستمزد سربازان بوده باشد یا در جنگ به غارت رفته باشد.

اگر به یک هزاره یا بیشتر به عقب برگردیم، به دوره‌ای که این سکه‌ها در آن ضرب شدند به زمانی که بلسلاو پرهیزگار درگذشت، می رسیم؛ به پایان قرن دوازدهم زمانی که اوتاکار اول به طور رسمی بوهمیا را به‌عنوان یک پادشاهی تأسیس کرد، به عصری که پراگ اساسا کانون یک دعوای خانوادگی مستمر بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا