افغانستان

واکنش امریکا به سفر حقانی به ابوظبی: کشورها از تحریم‌ها پیروی کنند

متیو میلر، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ امریکا در واکنش به سفر سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ طالبان به امارات متحده عربی گفته است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از تحریم‌های این سازمان علیه طالبان پیروی کنند.

آقای حقانی که در فهرست افراد تحت تعقیب پولیس فدرال امریکا قرار دارد و برای سر او ۱۰ میلیون دالر پاداش گذاشته شده است، در نخستین سفر خارجی خود به ابوظبی رفته و با رییس دولت امارات متحده عربی دیدار کرده است.

این سفر حقانی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و واکنش‌هایی را در پی داشته است.

روز چهارشنبه (۱۶ جوزا) سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره‌ی سفر حقانی گفت: «من فقط یادآوری می‌کنم که کشورهای عضوی که میزبان اعضای تحریم‌شده توسط سازمان ملل هستند، باید از طریق یک فرآیند معافیت، همان‌طور که توسط کمیته‌ تحریم‌های ۱۹۸۸ سازمان ملل مشخص شده است، مجوز سفر بگیرند، و مهم است که کشورهای عضو از این رویه‌ها پیروی کنند.»

همراه با حقانی، عبدالحق وثیق، رییس استخبارات طالبان نیز به امارات متحده عربی سفر داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا