افغانستان

برخی از مقام‌های آلمانی خواستار اخراج پناه‌جویان افغان شدند

به‌دنبال حمله یک مهاجم اهل افغانستان با چاقو در آلمان که منجر به کشته شدن یک افسر پولیس و زخمی شدن پنج تن دیگر شد، برخی از مقام‌های این کشور خواستار اخراج پناه‌جویان افغانستانی و سوری شده‌اند که به گفته آنان امنیت آلمان را تهدید می‌کنند.

اداره داخله هامبورگ دوشنبه‌شب، ۱۴ جوزا، در بیانیه‌ای گفته است که به دلیل ارتکاب «جنایات جدی» باید به اقامت پناه‌جویان افغانستانی و سوری در آلمان که امنیت عمومی را تهدید می‌کنند، پایان داده شود.

این اداره تاکید کرده که کابینه دولت فدرال آلمان در نشستی که قرار است تا چند روز دیگر برگزار شود، از وزارت امور داخله این کشور بخواهد که وضعیت امنیتی در افغانستان زیر سلطه طالبان و سوریه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

اندی گروت، سناتور داخلی هامبورگ در این مورد گفته است: «هر کسی که در این‌جا [آلمان] مرتکب جنایات جدی می‌شود، باید کشور را ترک کند، حتا اگر از افغانستان آمده باشد. در این‌جا منافع امنیتی آلمان مهم‌تر از حفاظت مجرم است.»

براساس گزارش روزنامه بیلد، نانسی فایزر، وزیر امور داخله آلمان و گروه پارلمانی (اس‌پی‌دی)از طرح هامبورگ حمایت کرده‌اند.

درک ویز، معاون رییس گروه پارلمانی اس‌پی‌دی تصریح کرده است: «اگر کسی، مانند عامل احتمالی، در این‌جا [آلمان] مرتکب شدیدترین جنایات شود، پس حق خود را برای ماندن از دست داده است و باید به افغانستان اخراج شود.»

با این حال برخی دیگر از مقام‌های آلمانی گفته‌اند که اخراج پناه‌جویانی که امنیت این کشور را تهدید می‌کنند، باید سال گذشته صورت می‌گرفت.

آنان از دولت آلمان خواسته‌اند تا شرایط بازگشت پناه‌جویانی که مرتکب «جنایت» شده‌اند را به سوریه و افغانستان فراهم کند.

این اظهارات چند روز پس از حمله یک مرد اهل هرات افغانستان با چاقو بر تجمع یک گروه مخالف «اسلام سیاسی» در شهر «هپنهایم» آلمان که منجر به کشته شدن یک افسر پولیس ۲۹ ساله و زخمی شدن پنج تن دیگر شد، بیان می‌شود.

حمله‌کننده در سال ۲۰۱۴ وارد آلمان شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا