افغانستان

افسر پولیس آلمانی که به ضرب چاقوی یک پناهجوی افغان زخمی شده بود، جان باخت

مقامات آلمان روز یکشنبه دوم جون (۱۳ جوزا) گفتند یک افسر پولیس آن کشور که با ضرب چاقوی یک پناهجوی افغان زخمی شده بود، جان باخته است.

در این حمله که روز جمعه در منطقه مرکزی میدان مانهایم رخ داد، پنج نفر دیگر زخمی‌ شده‌اند.

مقامات گفتند که یک پناهجوی ۲۵ ساله افغان بر سر و گردن این افسر پولیس ۲۹ ساله آلمانی با چاقو ضربه زد. پس از این حمله، افسر مجروح زیر عمل جراحی قرار گرفت و با آنکه در کمای مصنوعی قرار گرفته بود، روز یکشنبه در اثر زخم‌های شدید جان باخت.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در رسانه اجتماعی ایکس نوشته است که از جان باختن افسر پولیس کشورش ”عمیقاً متاسف است” و تاکید کرد که “تعهد افسر به امنیت همه ما سزاوار بالاترین قدردانی است.”

ضارب مظنون توسط یک افسر پولیس در محل حمله با ضرب مرمی زخمی شد و در حالی حاضر در شفاخانه بستری است. یک قاضی دستور بازداشت وی را به ظن اقدام به قتل صادر کرد.

اما پولیس و سارنوالان آلمان در مورد انگیزه این حمله تبصره نکرده اند و گفته اند که فرد مظنون در وضعیت بازجویی قرار ندارد.

این حمله در جریان رویدادی که توسط نهاد موسوم به Pax Europa برگزار شده بود، رخ داد. نهاد Pax Europa خود را به عنوان سازمانی معرفی می‌کند که مردم را در مورد خطرات ناشی از ”گسترش و نفوذ فزاینده اسلام سیاسی” آگاه می‌کند.

مایکل استارزنبرگر، یک فعال ۵۹ ساله ضد اسلام که یکی از چهره های برجسته این سازمان است و در رویدادهای آن سخنرانی می‌کند، نیز در جریان این حمله زخمی شده است.

سایر قربانیان این حمله چهار مرد به ترتیب، ۲۵، ۳۶، ۴۲ و ۵۴ ساله هستند. زخم‌های مرد ۵۴ ساله در وهله نخست با خطر تهدید به مرگ مواجه بود، اما حالا خطر مرگ رفع شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا