افغانستان

وزیر داخله آلمان: برای اخراج اسلام‌گرایان خطرناک به افغانستان تلاش می‌کنیم

رسانه‎‌های آلمانی گزارش دادند که مقامات این کشور برای خروج افغان‌های «مجرم» سرگرم مذاکره با کشورهای مختلف اند.

نانسی فایزر، وزیر داخله آلمان گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بتوانیم یک بار دیگر اسلام‌گرایان خطرناک و جنایتکاران خشن را به افغانستان اخراج کنیم.»

به گزارش رسانه‌های آلمانی قرار است وزیران داخله ایالت‌ها و حکومت فدرال آلمان روز چهارشنبه، ۳۰ جوزا در مورد چگونگی اخراج مهاجران «مجرم» افغان گفت‌و‌گو کنند.

نانسی فایزر تاکید کرد که مذاکرات محرمانه در مورد اخراج این افراد با کشورهای مختلف نیز ادامه دارد.

او این تصمیم را اولویت دادن به منافع امنیتی آلمان عنوان کرد.

پیشتر روزنامه اشپیگل گزارش داد که مقام‌های آلمانی برای اخراج مهاجران مجرم افغان با اوزبیکستان گفت‌و‌گو کرده است.

اخیرا چند افغان در برخی شهرهای آلمان با چاقو به شهروندان و پولیس این کشور حمله کردند.

پولیس آلمان روز شنبه، ۲۶ جوزا اعلام کرد یک شهروند افغانستان را پس از آنکه او یک هم‌وطن خود را کشت و به تماشاچیان بازی افتتاحیه مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ در غرب برلین حمله کرد، به ضرب گلوله از پا درآورده است.

پولیس آلمان روز سه‌شنبه، ۲۲ جوزا اعلام کرد که یک جوان ۱۹ ساله افغان به اتهام حمله با چاقو به یک زن ۴۱ ساله آلمانی در شهر فرانکفورت دستگیر شده است.

همین گونه روز جمعه، ۱۱ جوزا نیز سلیمان عطایی، جوان ۲۵ ساله افغان با حمله به تجمع مخالفان اسلام در شهر مانهایم، یک پولیس را کشت و پنج غیرنظامی را زخمی کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا