افغانستان

حمله هواپیمای بی‌سرنشین بر یک‌ موتر اعضای تی‌تی‌پی در پکتیکا

منابع محلی طالبان در پکتیکا می‌گویند که افراد مسلح کشته‌شده در این رویداد، همه اعضای تحریک طالبان پاکستانی‌ بودند.

این رویداد شام‌گاه «شنبه، ۱۲ جوزا» در ساحه ترخه ولسوالی گومل رخ داده است.

بر اساس اطلاعات منابع همه سرنشینان این موتر که شمارشان به هشت تن می‌رسد، افراد زرار گنداپور، فرمانده برجسته تی‌تی‌پی بوده‌اند.

طالبان و پاکستان تا کنون در مورد این‌ رویداد اظهار نظر نکرده‌اند و مشخص نیست که هواپیمای بی‌سرنشین مربوط به کدام‌ کشور است.

پیش از‌ این، چندین بار اعضای تحریک طالبان پاکستانی در رویدادهای مشابه در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند.

این حمله درست سه روز پس از آخرین سفر محمد خرم آغا، معین وزارت امور داخله پاکستان به کابل و دیدار با مقام‌های طالبان انجام شده است، سفری‌که محمدنبی عمری در آن برای بازداشت عاملان حمله بر انجنیران چینی در پاکستان تعهد سپرده بود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، اما گفت که اسلام‌آباد در تلاش است تا با مطرح کردن مکرر موضوع انجنیران چینی رابطه این گروه با چین را خراب کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا