افغانستان

طالبان از حذف نام این گروه از فهرست گروه‌های تروریستی قزاقستان استقبال کردند

وزارت خارجه حکومت طالبان از تصمیم قاسم جومارت توکایف، رییس جمهور قزاقستان مبنی بر حذف نام گروه طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی ممنوع در این کشور استقبال کرده است.

 

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان در پیام ویدیویی به رسانه‌ها ابراز امیدواری کرد که این تصمیم موجب توسعه روابط افغانستان و قزاقستان به ویژه تجارت میان دو کشور شود.

 

او گفت: “وزارت امور خارجه این گام را پیشرفتی مهم در درک قزاقستان در رابطه به امارت اسلامی [حکومت طالبان] و از میان برداشتن مانعی در برابر ارتقای سطح روابط دوجانبه می‌داند.”

 

به گفتۀ تکل، قزاقستان یکی از شرکای مهم تجارتی ‌و ترانزیتی افغانستان در منطقه است و این تصمیم منجر به پیشرفت و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بیشتر اقتصادی دو کشور خواهد شد.

قاسم جومارت توکایف، رییس جمهور قزاقستان، تصمیم حذف طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی کشورش را در نشست کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی در سوم جون (۱۴ جوزا) اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌ها، رییس جمهور قزاقستان گفت که این تصمیم را با توجه به توسعه همکاری‌های تجارتی و اقتصادی با افغانستان تحت حاکمیت طالبان گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا