افغانستان

معاون دبیر کل سازمان ملل: طالبان بر تعهدات‌شان با جامعه جهانی عمل نکرده‌اند

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری می‌گوید که طالبان بر تعهدات‌شان در زمینه تامین حقوق بشر عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

گریفیتس روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا، در افتتاحیه‌ای نشست توجیهی شورای امنیت گفته که طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، تعهداتی را در مورد تامین حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان به جامعه جهانی سپرده بودند.

به گفته وی، طالبان به این تعهدشان عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

به گفته وی، طالبان به این تعهدشان عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

معاون دبیر کل سازمان ملل افزوده است: «من از طرف دبیر کل به کابل رفتم تا به حاکمان جدید [طالبان] صحبت کنم. یک عمر در افغانستان به این صورت کار کرده بودم. ما در آن زمان امیدهایی داشتیم، در واقع تعهدات کتبی داشتیم که چگونه می‌توانیم با طالبان پیش برویم. این امیدها از بین رفته است.»

این مقام سازمان ملل تصریح کرده است که طالبان طی بیش از دو سال گذشته یکی پس از دیگر احکامی را علیه زنان و دختران در افغانستان صادر کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا