افغانستان

آلمان: جنایت‌کاران اگر از سوریه یا افغانستان هم آمده باشند اخراج‌ می‌شوند.

پس از حمله یک‌ شهروند افغانستان بر تجمع مخالفان اسلام در آلمان، نخست‌وزیر این کشور گفته است که جنایت‌کاران باید اخراج شوند، حتا اگر از سوریه و افغانستان هم آمده باشند.

اولوف شولتز روز پنج‌شنبه، ۱۷ جوزا، طی یک‌ سخنرانی در بوندستاگ یا پارلمان آلمان خاطرنشان کرد که مهاجران افغانستان و‌ سوریه که مرتکب جنایت می‌شوند، باید به کشورشان برگردند.

او افزوده است: «من خشمگین می‌شوم وقتی کسی‌که در اینجا به‌دنبال حفاظت است، مرتکب شدیدترین جنایات می‌شود. این جنایت‌کاران حتا اگر از سوریه یا افغانستان آمده باشند، اخراج خواهند شد.»

وی تأکید کرده است که در آلمان جایی برای «جنایت‌کاران جدی و تهدیدات ترویستی» وجود ندارد.

اولوف شولتز تصریح کرده است که وزارت داخله آلمان، در تلاش است تا امکان اخراج‌ مجرمان و افراد خطرناک به افغانستان و‌ سوریه را فراهم کند.

پیش از این، مقام‌های دیگر آلمان از جمله وزیر امور داخله و وزیر امور خارجه این کشور بر اخراج‌ مهاجران افغان تأکید کرده بودند‌.

این تصمیم پس از حمله یک شهروند افغانستان که باشنده اصلی هرات بوده، بر تجمع مخالفان اسلام در شهر منهایم آلمان گرفته شده است که منجر به کشته شدن یک‌ پولیس و‌ زخمی شدن پنج تن دیگر شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا