افغانستانتکنالوژی

وزارت داخله طالبان موبایل شهروندان را ثبت می‌کند.

وزارت داخله‌‌ حکومت طالبان اعلام کرده است که یک سیستم الکترونیکی «بسیار منظم و پیشرفته» را برای ثبت تلفن‌های همراه شهروندان راه‌اندازی کرده است.

عبدالمتین قانع، سخن‌گوی این وزارت روز (دوشنبه، ۴ سرطان) در ایکس نوشته است که این سیستم از سوی ریاست «انتک» این وزارت راه‌اندازی شده است.

او افزوده است که یک‌ سال می‌شود که ثبت تلفن‌های همراه شهروندان از طریق این سیستم آغاز و فرم‌های آن توزیع شده است.

سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان هدف از راه‌اندازی این سیستم را «حفاظت و مصونیت» تلفن‌های همراه شهروندان گفته است.

او گفته است که از طریق این سیستم در یک سال گذشته ۷۰۴ تلفن همراه سرقت‌شده کشف و به صاحبان اصلی‌اش برگردانده شده است.

عبدالمتین قانع گفته است که آنان در نظر دارند که این برنامه را در بخش‌های مختلف کشور راه‌اندازی کنند.

این در حالی است که پیش از این وزارت مخابرات طالبان به شبکه‌های مخابراتی دستور داده است که سیمکارت‌‌های شهروندان را دوباره ثبت کنند.

براساس این دستور، شبکه‌های مخابراتی از مشتریان خود می‌خواهند که به دفترهای این شبکه‌ها مراجعه کرده و سیمکارت‌های خود را دوباره ثبت کنند.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، نظارت و کنترل جمعی شهروندان را افزایش داده‌اند و علاوه بر تلاش به ثبت سیمکارت‌ها و تلفن‌های همراه، ده‌ها هزار دوربین امنیتی نیز در شهرهای مختلف کشور، از جمله کابل نصب کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا