افغانستان

سراج الدین حقانی و سه مقام طالبان برای رفتن به حج از شورای امنیت اجازه سفر دریافت کردند.

کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه معافیت‌ ممنوعیت سفر را برای سراج‌الدین حقانی، مولوی عبدالکبیر، عبدالحق وثیق و نور محمد ثاقب تایید کرد.

این کمیته گفت علت معافیت، سفر این مقام‌ها به عربستان برای انجام مراسم حج است.

کمیته تحریم‌های سازمان ملل گفت که روز چهارشنبه، ۱۶ جوزا معافیت سفر برای وزیر داخله، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، وزیر حج و اوقاف و رئیس استخبارات طالبان را تایید کرد.

پیش از این امریکا از کشورها خواسته بود که ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان را که در فهرست تحریم های شورای امنیت هستند، رعایت کنند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته گفت که حکومت‌ها باید برای سفر این مقام‌های طالبان مجوز دریافت کنند و به این روند احترام بگذارند.

به‌رغم ممنوعیت معافیت سفر برای برخی مقامات ارشد طالبان، وزیر داخله طالبان روز سه‌شنبه طی سفر رسمی به ابوظبی رفت و با مقامات بلندپایه اماراتی، از جمله رئیس دولت امارات متحده، در ابوظبی ملاقات کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا