افغانستان

مسوولان تمدن: تلویزیون تمدن حزبی نیست، طالبان بی‌طرفانه بررسی کنند.

پس از اعلامیه وزارت عدلیه طالبان درباره دلیل تصمیم توقف فعالیت‌های تلویزیون تمدن، این شبکه خواستار بررسی بی‌طرفانه اسناد موجود در این وزارت شده است.

در اعلامیه این شبکه که ناوقت روز پنج‌شنبه، ۱۷ جوزا، نشر شده، آمده است که تلویزیون تمدن پس از استعفای آیت‌الله محسنی از حزب حرکت اسلامی در سال ۱۳۸۴ خورشیدی، ایجاد شد و ربطی به آن حزب ندارد.

قاری برکت‌الله رسولی، سخنگوی وزارت عدلیه طالبان، در پاسخ به سوالات درباره دلیل توقف فعالیت تلویزیون تمدن گفت که این شبکه متعلق به حزب سیاسی بوده و زمین آن نیز دولتی است.

در متن آن اعلامیه آمده است: «تلویزیون تمدن، مدرسه خاتم‌النبیین و [دانشگاه] خاتم‌النبیین متعلق به حزب لغو شده حرکت اسلامی و ساختمان آن نیز در زمین‌های غصب‌شده، اعمار شده است، که به همین دلیل فعالیت هرسه نهاد مذکور متوقف و دفاتر آن‌ها از سوی وزارت عدلیه مسدود می‌شود.»

تلویزیون تمدن خاطرنشان کرده که ساختمان آن و مدرسه خاتم‌النبیین در زمین شخصی دارای قباله شرعی و قانونی ساخته شده است و دولتی نیست.

به همین ترتیب، دانشگاه خاتم‌النبیین هم در ساختمان کرایی فعالیت دارد و مالکیت‌ آن نیز به محمدجواد حسینی و عبدالقیوم سجادی بر می‌گردد.

با این حال، مسوولان این تلویزیون از وزارت عدلیه طالبان خواسته‌اند که با تشکیل یک یک هیأت، اسناد مربوط به زمین‌های این نهادها و تعلق آنان به حزب حرکت اسلامی که آیت‌الله محسنی ۱۹ سال پیش از آن استعفا داده بود را بررسی بی‌طرفانه کرده و سپس تصمیم بگیرد.

روز گذشته هیأتی از وزارت عدلیه طالبان به دفتر تلویزیون تمدن در شهر کابل رفتند تا آن را ببندند، اما پس از حدود یک ساعت مذاکره سرانجام این تصمیم به روز‌ شنبه، ۱۹ جوزا، موکول شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا