جهان

فرانسه حضور شرکت‌های اسراییلی در نمایشگاه دفاعی در پاریس را منع کرد.

مقام‌های فرانسه روز (جمعه ۱۱ جوزا) حضور شرکت‌های اسراییل در نمایشگاه تجاری که قرار است در ماه آینده در نزدیکی شهر پاریس برگزار شود، منع کرده‌اند.

برگزار کنندگان نمایشگاه موسوم به “ایوند گوگس” گفته اند: “با تصمیم مقامات حکومتی، هیچ جایگاهی برای صنایع دفاعی اسراییل در نمایشگاه یورویستری ۲۰۲۴ (Eurosatory 2024) وجود نخواهد داشت.”

برگزار کنندگان این نمایشگاه و وزارت دفاع فرانسه در این مورد توضیح بیشتر نداده اند.

قرار بود در این نمایشگاه پنج روزه که به تاریخ ۱۷ ماه جون آغاز می‌شود، ۷۴ شرکت اسراییلی محصولات شان را به نمایش بگذارند.

به گفتۀ برگزارکنندگان این نمایشگاه، از میان این شرکت‌ها، قرار بود ۱۰ شرکت اسراییلی سلاح‌های خود را به نمایش بگذارند.

سفارت اسراییل در فرانسه از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده و مقام‌های آن به خبرگزاری فرانس پرس گفته‌اند که مایل نیستند در این مورد ابراز نظر کنند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد حملات اسراییل بر غزه، به ویژه حملات اخیر بر یک کمپ پناهجویان در رفح که منجر به کشته شدن ۴۵ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر دیگر شد، واکنش‌های گسترده بین‌المللی به شمول فرانسه را بر انگیخته است.

ایالات متحده به تاریخ ۲۸ می (نهم جوزا) ”نگرانی عمیق” خود را در مورد حملات مرگبار هوایی اسراییل بر کمپ پناهجویان در شهر رفح ابراز کرد و خواستار تحقیقات سریع، همه جانبه و شفاف در این مورد شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به درخواست الجزایر، یک عضو غیر دایمی شورای امنیت، نشست غیر علنی در مورد حمله بر کمپ پناهجویان رفح را برگزار کرد.

اردوی اسراییل گفته است که در حال بررسی این احتمال است که سلاح‌های ذخیره شده در ساحه‌ای که حمله اسراییل صورت گرفته، ممکن است سبب آتش سوزی مرگبار در کمپ پناهجویان شده باشد.
یک سخنگوی اردوی اسراییل روز سه‌شنبه گفت مهماتی که در حمله هوایی استعمال شده بی نهایت کوچک بود که سبب آتش‌سوزی بزرگ شود.

اداره ملل متحد در امور مهاجرین فلسطین روز سه‌شنبه گفت که در سه هفته گذشته بیش از ۹۴ هزار نفر از شهر رفح فرار کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر دیگر به دلیل جنگ در شمال غزه آواره شده‌اند

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا