افغانستان

نماینده روسیه در سازمان ملل: مسکو تحریم‌ها علیه طالبان را لغو می‌کند

واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که مسکو می‌خواهد تا تحریم‌ها علیه طالبان را بردارد.

نبنزیا روز دوشنبه، ۱۱ سرطان، در شورای امنیت سازمان ملل گفته که کشورش در حال بررسی لغو تحریم‌های خود علیه طالبان است.

وی افزوده است: «در مورد این‌که ما در مورد حذف آن‌ها [طالبان] از فهرست تحریم‌های روسیه که در حال حاضر در آن قرار دارند، کجا هستیم، نمی‌توانم پاسخ قطعی به شما بدهم.»

براساس گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل طالبان را «حاکمان» کنونی افغانستان خوانده است.

نبنزیا تصریح کرده است: «ما خیلی وقت است که می‌گوییم، باید این واقعیت را بشناسیم؛ چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​این جنبش [طالبان] امروز کشور را اداره می‌کند. شما نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.»

گفتنی است که پیشتر هیأت طالبان در نشست سوم دوحه گفته بود که در مورد تحریم‌های اعمال‌شده کشورها بر این گروه با جامعه جهانی گفت‌وگو خواهد کرد.

با گذشت نزدیک به سه سال از سلطه طالبان بر افغانستان، تا کنون هیچ کشوری به شمول روسیه این گروه را به ‌رسمیت نشناخته است.

پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته بود که پیشنهاد حذف طالبان از فهرست «گروه‌های تروریستی» مسکو به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور ارایه شده است.

این در حالی است که ماه گذشته خورشیدی پوتین طی نشستی در تاشکند، پایتخت اوزبیکستان، ایجاد روابط با طالبان را ضروری خوانده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا