افغانستان

قرار داد تهیه ۱۵۰ هزار بالون آکسیجن برای شفاخانه‌های افغان-جاپان و محمد علی جناح صورت گرفته است.

داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت عامه، امروز چهارشنبه، ۲۱ جوزا ۱۳۹۹ در یک نشست خبری از قرارداد ۱۵۰هزار بالون آکسیجن برای شفاخانه‌های محمد علی جناح و افغان-جاپان خبرداد.

سرپرست وزارت صحت عامه، هدف از فراهم سازی این بالون‌های آکسیجن را رفع چالش‌های موجود در این شفاخانه‌ها عنوان نموده گفت که اخیرا با ۶ شرکت تولید کننده‌ آکسیجن قرارداد صورت گرفته است که این شرکت‌ها روزانه حدود یک هزار بالون آکسیجن را در این دو شفاخانه فراهم می‌کنند.

داکتر عثمانی بر بهبود عرضه خدمات صحی و مبارزه با فساد در سکتور صحت تاکید نموده تصریح کرد که بلند بردن کیفیت خدمات صحی و مبارزه با فساد اداری از اولویت کاری ما است و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

هم‌چنان سرپرست وزارت صحت عامه، در رابطه به آخرین واقعات ویروس کرونا در کشور صحبت نموده گفت: در یک شبانه روز گذشته ۶۸۴ واقعه مثبت به ثبت رسیده است که با این شمار، تعداد رویدادهای مثبت در کشور به ۲۲۱۴۳ تن می‌رسد که از این میان ۲۹۷۵ تن شفایاب و ۴۰۵ تن جان باخته اند.

داکتر عثمانی از مردم خواست که به رهنمود صحی وزارت صحت عامه توجه نموده و با استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت حفظ الصحه فردی و محیطی از مبتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

از سوی هم، سرپرست وزارت صحت عامه، از تلاش‌های تمام کارمندان صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و برای مراقبت از بیماران کرونا تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا