افغانستانخبر برتر

سومین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه در مورد افغانستان ماه آینده در چین برگزار می‌شود.

قرار است که سومین دور نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه‌ افغانستان در مورد وضعیت کشور ماه آینده میلادی در چین برگزار شود.

نخستین نشست وزیران خارجه شش کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، اوزبیکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در ۱۷ سنبله به‌صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد.

به دنبال آن، نشست تهران در پنجم عقرب برگزار شد که در آن از روسیه نیز دعوت شده بود.

با این حال، به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، وانگ‌ یی، وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که سومین دور نشست همسایه‌گان در مورد افغانستان به صورت حضوری در اواخر ماه آینده در پکن برگزار می‌شود. او برگزاری دور دوم این نشست را موفقت‌آمیز خوانده است.

ایرنا می‌گوید که از وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست ماه آینده میلادی در پکن دعوت شده است.

در نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان علاوه بر روسیه در پنجم عقرب، در تهران از تشکیل دولت فراگیر و ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به افغانستان اعلام حمایت شد. در این نشست، وزیران خارجه اوزبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان حضوری و وزیران خارجه چین و روسیه به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند.

با این حال، روشن نیست که نماینده حکومت سرپرست افغانستان در نشست چین دعوت خواهد شد یا خیر. در نشست‌های قبلی نماینده‌ای از افغانستان حضور نداشت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا