افغانستان

سه تن به اتهام شکار پرنده‌گان کم‌یاب در غور توسط طالبان بازداشت شدند.

با آن‌که همواره گزارش‌هایی از تفاهم میان شیخ‌های قطری و مقام‌های طالبان برای شکار پرنده‌گان در شماری از ولایت‌های کشور منتشر شده است، اما طالبان سه تن از باشنده‌گان غور را به اتهام شکار پرنده‌گان کم‌یاب بازداشت کرده‌اند.

منابع روز سه‌شنبه، ۱۷ دلو تایید می‌کنند که طالبان سه تن از باشنده‌گان‌ ولسوالی ساغر را به‌تازه‌گی به اتهام شکار پرنده‌گان کم‌یاب بازداشت کرده‌اند.

در همین حال، مقام‌های محلی طالبان گفته‌اند که این افراد حین شکار «حیوانات کوهی و پرنده‌گان کم‌یاب» بازداشت شده‌اند.

طالبان در حالی شهروندان کشور را از شکار پرنده‌گان منع کرده‌اند که هم‌اکنون کمپ «الغرافه» مربوط به شیخ‌های قطری در ولایت فراه فعال بوده است و ده‌ها پرنده نایاب و حیوانات پس از شکار در این مکان نگهداری می‌شوند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در ماه قوس سال ۱۴۰۱ قراردادهایی به ارزش ۴۲ میلیون دالر امریکایی با گردشگران خارجی امضا کرده بود تا زمینه‌ شکار «قانونمند» بعضی از پرنده‌گان در افغانستان را مساعد ‌کند.

در حکومت پیشین شکار در افغانستان منع بود؛ اما به‌گونه‌ غیرقانونی در برخی از ولایت‌ها جریان داشت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا