افغانستان

هشدار طالبان به پاکستان: توافق به‌دست نیاید گذرگاه‌های تورخم و خرلاچی برای همیشه بسته خواهند شد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که مذاکرات مقام‌های این کشور و طالبان برای بازگشایی گذرگاه تورخم بی‌نتیجه مانده و این گروه نسبت به بسته شدن همیشه‌گی دو گذرگاه مهم به اسلام‌آباد هشدار داده‌ است.

بربنیاد گزارش روزنامه دان پاکستان، نشستی به هدف پیدا کردن راه‌حل برای بازگشایی گذرگاه تورخم روز سه‌شنبه، ۲۷ جدی، میان طالبان و مقام‌های پاکستانی برگزار شد.

براساس این گزارش، طالبان به مقام‌های پاکستانی هشدار داده‌‌اند که در صورت دست نیافتن به یک توافق دوجانبه، مرزهای تورخم و خرلاچی با پاکستان را برای همیشه خواهند بست.

منابع به روزنامه دان گفته‌اند که اگر مقام‌های پاکستانی با طالبان به توافق نرسند، این گروه از ادامه گفت‌وگوها با اسلام‌آباد نیز خودداری خواهد کرد.

طالبان به مقام‌های امنیتی پاکستان گفته‌اند که محدودیت‌های جدید برای آنان قابل قبول نیست، زیرا هیچ‌گونه اطلاع رسمی قبلی از اجرای سیاست ویزا به این گروه داده نشده است.

همچنان طالبان از مقام‌های مرزی پاکستانی خواسته‌اند تا اجازه دهند تمامی موترهای باربری افغان که در خاک پاکستان گیر افتاده‌اند، به کشور بازگردند و پس از آن با ایجاد دیوار «سمنتی» در دروازه اصلی، مرز را برای همیشه ببندند.

‌براساس سیاست جدیدی مقام‌های پاکستانی، عبور از مرز تورخم تنها با ویزا و پاسپورت امکان‌پذیر است و راننده‌گانی که ویزا و پاسپورت ندارند، نمی‌توانند از این گذرگاه عبور کنند.

در واکنش به این اقدام پاکستان، طالبان نیز به موترهای باربری پاکستان اجازه ورود به افغانستان را نداده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا