افغانستان

مولوی عبدالکبیر: ازتجارب جنرالان سابق به عنوان کادرهای نظامی دروقت ضرورت استفاده خواهد شد.

طبق دفتر مطبوعاتی معاون سیاسی رئیس‌الوزرای طالبان، عبدالکبیر با شماری از جنرالان حکومت پیشین دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عبدالکبیر به این جنرالان گفته است که در صورت نیاز، طالبان از تجربیات آن‌ها استفاده خواهد کرد.

در بیانیه گفته شده است که جنرال افضل امان و جنرال شعورگل پشتون، در این نشست به نمایندگی از جنرال‌های ارتش سابق حرف زده‌اند. افضل امان،‌ در زمان جمهوریت فرمانده عمومی گارنیزیون کابل بود و شعورگل پشتون نیز سمت فرماندهی قول اردوی تندر را به عهده داشت.

طالبان هرچند از سایر جنرالان حاضر در این دیدار نام نبرده است، اما در تصاویر جنرال دادان لونگ، فرمانده سابق قول اردوی ۲۰۳ تندر زون جنوب‌شرق و جنرال زمان وزیری، فرمانده قول اردوی سیلاب ننگرهار نیز دیده می‌شوند.

بیانیه طالبان به نقل از این جنرالان آورده است که همه کارمندان و نظامیان حکومت پیشین، از فرمان «عفو عمومی» طالبان خرسند هستند.

این بیانیه همچنین به نقل از این جنرالان ادعا کرده که حدود ۷۰ درصد نظامیان حکومت پیشین، در حال حاضر در افغانستان زندگی می‌کنند و «در صلح به سر می‌برند.»

طالبان همچنین گفته است که این جنرالان آمادگی‌شان را برای همکاری با حکومت این گروه اعلام کردند.

در بیانیه طالبان همچنین به نقل از جنرالان ارتش سابق آمده است که آن عده این نیروها که در خارج از کشور به سر می‌برند و هر از چندی با «اظهارات نادرست‌شان مردم را نگران می‌سازند»، مورد حمایت «ملت و نیروهای ارتش» نیستند. این جنرالان با اشاره به این افراد گفتند که «کار دیگری از دست‌شان ساخته نیست» و حاضر اند در برابر آن‌ها بایستند.

جنرالان سابق ارتش در این دیدار یک «شمشیر» را برای معاون سیاسی رئیس‌الوزرای طالبان هدیه داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا