افغانستان

ملا برادر در تهران: افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود

عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است که افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران-ایرنا، در این دیدار که عصر روز «یک‌شنبه ۱۴ عقرب» انجام شده است، درباره‌ی مسائل امنیتی و اقتصادی، آخرین تحولات منطقه و اوضاع غزه گفت‌وگو شده است.

به‌نوشته‌ی ایرنا، احمدیان گفته است که جمهوری اسلامی ایران از استقلال، ثبات، امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر همکاری در امور تجاری و صنعتی، حمل‌ونقل، کشاورزی و تأمین حق‌آبه‌ی آن کشور تأکید کرده است.

احمدیان با اشاره به وضعیت غزه، حمایت افغانستان از مقاومت فلسطین و غزه را ستوده است.

به‌نوشته‌ی ایرنا، در این دیدار عبدالغنی برادر بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور، به‌ویژه فعال کردن حوزه‌ی ترانزیت، بندر چابهار و همکاری در بخش حمل‌ونقل هوایی تأکید کرده است.

او با اعلام پایبندی طالبان به اجرای معاهدات میان دو کشور، به‌ویژه در حوزه‌ی آبی، اقتصادی‌کردن مرزها و سرمایه‌گذاری مشترک در این ارتباط را به نفع دو کشور دانسته است.

ایرنا نوشته است که عبدالغنی برادر با اشاره «به عزم افغانستان در مبارزه با تروریسم و اطمینان‌بخشی در مورد امنیت مرزها تصریح کرده است که افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود».

او از میزبانی ایران از مهاجران افغانستان سپاسگزاری کرده است.

دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان نیز به نقل از عبدالغنی برادر گفته است که ایران در قبال مهاجران افغاستان «اسلامیت، انسانیت، همسایگی و حقوق مهاجران را به رسمیت می‌شناسد».

ایران و پاکستان از چند دهه به این‌طرف میزبان میلیون‌ها مهاجر اهل افغانستان اند.

پاکستان اخیرا اقدام به اخراج مهاجران بدون مدرک کرده‌ است. این روزها هزاران نفر مجبور به بازگشت به افغانستان می‌شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا