افغانستان

طالبان برای تاکسی‌ها رنگ جدید رونمایی کردند.

ریاست عمومی پولیس ترافیک وزارت امور داخله طالبان برای تاکسی‌ها در کشور رنگ جدید تعین کردند.

حسیب‌الله مختار، رییس عمومی پولیس ترافیک طالبان روز سه‌شنبه، ۱۹ ثور از آغاز روند تغییر رنگ تاکسی‌های شهری در یک کنفرانس خبری، خبر داده است.

رییس پولیس ترافیک طالبان، گفت: «در گذشته رنگ تاکسی نه معیاری بود و نه کد مشخص داشت حالانکه، رنگ فعلی دارای کد مشخص بوده و در کنوانسیون بین المللی نیز ثبت می باشد.»

به باور حسیب‌الله مختار، تغییر رنگ و بایومتریک مالکان تاکسی‌ها افزون بر اخذ تضمین معتبر از آنان در کاهش سطح جرایم تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته مختار، قرار است که رنگ تاکسی‌ها به تفکیک شهرها و روستاها تا سه ماه دیگر تنظیم شود و پس از آن با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

براساس آمارهای پولیس ترافیک طالبان، در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد نقل و انتقالات در کابل و ولایت‌ها با تاکسی و ۷۰ تا ۸۰ درصد با موترهای شخصی صورت می‌گیرد.

پولیس ترافیک طالبان می‌گوید که وضعیت فعلی نقل ‌و انتقالات در کشور مشکلات امنیتی را به‌بار می‌آورد.

طالبان با وجود مخالفت‌ها از سوی راننده‌گان تاکید به تغییر رنگ تاکسی‌های شهری کرده‌اند.

راننده‌گان تاکسی می‌گویند که از ده‌ها سال به‌اینسو رنگ تاکسی در کشور زرد بوده و در شرایط فعلی توان اقتصادی برای تغییر آن را ندارند.

گفتنی‌ است که طالبان رنگ تاکسی‌های شهری را از زرد به آبی تغییر داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا