افغانستانورزش

تمامی تکت‌های یک مسابقه راشد خان در میجرلیگ امریکا از قبل فروخته شد

قرار است لیگ تجارتی کرکت (میجر کرکت لیگ) روز «پنجشنبه ۲۲ سرطان» در ایالات متحده آغاز شود که در آن، به شمول راشد خان، شماری از بازیکنان معروف کشور‌های مانند آسترالیا، انگلستان و وست‌اندیز حضور دارند.

در این لیگ شش تیم حضور دارد و در آن ۱۹ رقابت راه اندازی می‌شود و بازی نهایی آن به تاریخ ۳۰ جولای برگزار خواهد شد.

وبسایت این لیگ، نام‌های این تیم‌ها را معرفی کرده است که لاس‌انجلس نایت رایدرز، ممبای اندینزنیویارک، سن‌فراسیسکویونیکورن، سیاتل ارکس، تکزاس سوپرکینگز و واشنگتن فریدم شامل اند.

بازی‌های این لیگ در شهر دالاس ایالت تکزاس و کرولینای شمالی، راه اندازی می‌شود.

راشد خان، کپتان بازی‌های ۲۰ اووره تیم ملی افغانستان، برای تیم ممبای اندینزنیویارک بازی می‌کند. او به صدای امریکا گفت که پس از بازی‌های ۲۰ اووره در مقابل بنگله‌دیش راهی این لیگ خواهد شد.

دو رقابت تیمی که راشد خان در آن بازی می‌کند در کرولینای شمالی راه اندازی خواهد شد. بر اساس معلومات وبسایت این لیگ، تمامی تکت‌‌های یکی از این دو بازی‌ از قبل فروخته شده است. قیمت تکت این رقابت‌ها از ۱۵ دالر آغاز می‌شود.

اکثریت سرمایه‌گذاران این لیگ، مالکان تیم‌های لیگ برتر هند اند و از همین رو نام‌های تیم‌های این لیگ را با اندکی تفاوت از لیگ هند، نهاده اند.

شورای بین المللی کرکت و بورد کرکت امریکا جواز رسمی این لیگ را صادر کرده اند. هدف از راه اندازی این لیگ، معرفی و ترغیب بازی کرکت در کشوری است که در آن فوتبال امریکایی، بیسبال، بسکتبال و فوتبال علاقمندان زیادی دارند.

تیم ملی کرکت ایالات متحده امتیاز بازی‌های ۵۰ اووره را دارد. این تیم هفتهٔ گذشته در زمبابوی در رقابت‌های راه‌یابی به جام جهانی سال ۲۰۲۳ که قرار است در هند راه اندازی شود، بازی کرد، اما نتوانست به این جام راه یابد.

در ایالات متحده لیگ‌های ایالتی کرکت همواره راه اندزی می‌شود، اما مسوولین میجر لیگ می‌گویند که در این لیگ میلیون‌ها دالر سرمایه‌گذاری شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا