باید بدانیم

کمک رسان بی توقع، توزیع رایگان اکسیجن برای بیماران ویروس کرونا.

این روزها تعداد زیادی از خانه های کابل نشینان میزبان بیماران ویروس کرونا، و تعدادی از آنها با علایم نفس تنگی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.
از آنجایی که مراکز درمانی در ولایت کابل با کمبود پرسونل و تجهیزات صحی مواجه است تعداد زیادی تصمیم میگیرند تا از مریض خود در خانه پرستاری کنند.
پرستاری از بیمار در خانه نیز مشکلات خاص خود را دارد که برای مثال میشود تهیه گاز اکسیجن را ذکر کنیم.

وزارت صحت و بیمارستان های خصوصی نیز در روزهای گذشته با مشکل تهیه گاز اکسیجن مواجه بود که بعد از تمرکز شرکت های تولید کننده گاز اکسیجن در افغانستان به مقدار قابل توجه ایی این مشکل برای مراکز درمانی حل شده است. اما اشخاصی که از بیماران خود در خانه پرستاری میکنند از دشوار بودن تهیه گاز اکسیجن شکایت میکنند.

نجیب صدیق رئیس شرکت «نجیب صدیق» که گاز اکسیجن را به صورت رایگان برای بیماران ویروس کرونا توزیع میکنند در گفتگو با خبرگزاری شاهد گفت:
ما با درک مشکلات هم وطنان خود و اجرای وظیفه ملی مان برای بیمار داران بیماری کووید۱۹ به صورت رایگان گاز اکسیجن توزیع میکند.

آقای نجیب در جزئیات صحبت خود گفت ما بالون های ۱۵ کیلویی را که بیشتر برای استفاده خانگی از آن کار گرفته میشود را به صورت نامحدود و رایگان برای مراجعین خود پر میکنیم. و بالون ۴۵ کیلویی که برای مراکز درمانی استفاده میشود را با قیمت ۳۰۰ افغانی پر میکنیم.

آقای نجیب گفت ما برای ارایه گاز اکسیجن رایگان به هیچ ثبونی نیاز نداریم و طبق وظیفه دینی و ملی خود برای مردم به صورت رایگان توزیع میکنیم.

وی هم چنان گفت کارخانه نجیب صدیق که در شهر کابل، حوزه نهم امنیتی، عقب فابریکه الکوزی قرار دارد در هر ۲۴ ساعت ظرفیت تولید هزار بالون گاز اکسیجن استندرد را دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا