افغانستان

رییس جمهور اوزبیکستان: ما نمی‌توانیم افغانستان را با مشکلاتش تنها بگذاریم

شوکت میرضیایف، رییس‌جمهور اوزبیکستان می‌گوید که افغانستان به‌ عنوان بخش جدا ‌ناپذیر از آسیای مرکزی، نقش حیاتی در ثبات منطقه‌ای دارد.

میرضیایف این اظهارات را روز جمعه، ۳ قوس، در نشست برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی (سپیکا) در باکو مطرح کرده است.

در این نشست میرضیایف از کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد خواسته است تا این سازمان افغانستان را در بخش اقتصادی همکاری کند.

دفتر ریاست جمهوری اوزبیکستان به نقل از میرضیایف در خبرنامه‌ای نوشته است: «ما نمی‌توانیم افغانستان را با مشکلاتش تنها بگذاریم. بدون مشارکت [طالبان] در گفت‌وگوهای بین‌‎المللی نمی‌توان به یک نتیجه مثبت دست یافت.»

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان، آمار فقر بیکاری، قاچاق مواد مخدر و نقض حقوق بشر به‌گونه کم‌پیشینه افزایش یافته است.

در تازه ترین، کشورهای مستقل‌ مشترک‌المنافع‌ روز جمعه، سوم قوس، در اعلامیه‌ای قاچاق مواد مخدر از افغانستان را تهدیدی برای منطقه خوانده‌اند.

آنان تاکید کرده‌اند که قاچاق مواد مخدر از افغانستان به منطقه همچنان ادامه دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا