افغانستاناقتصاد

ملا برادر: مشکل نقدینه‌گی در بانک‌های افغانستان تاهنوز وجود دارد

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان گفته است که هنوز هم مشکل نقدینه‌گی در شماری از بانک‌های افغانستان زیر تسلط این گروه وجود دارد.

ملا برادر این اظهارات را روز یک‌شنبه، ۲۲ دلو در نشست «شورای عالی اقتصادی، کمیته ثبات مالی و سهام‌داران بانک‌های مجاز» در کابل مطرح کرده است.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان به نقل از عبدالغنی برادر، نقش سکتور بانکی را در «بازسازی و توسعه افغانستان» مهم عنوان کرده، اما گفته است: «مشکل نقدینه‌گی یکی دو بانک هنوز به‌طور کامل حل نشده است.»

او از کمیته مالی و سهام‌داران بانک‌های مجاز خواسته است که برای حل این مشکل، به‌گونه مشترک همکاری کنند.

افزون بر این، عبدالغنی برادر از سهام‌داران بانک‌های خصوصی خواسته است تا به افغانستان بیایند و با مدیریت درست بانک‌های‌شان، در توسعه سکتور بانکی این کشور سهیم شوند.

گفتنی است که پس از حاکمیت دوباره طالبان، سکتور بانکی کشور در حال فروپاشی قرار گرفت و با گذشت بیش از دو سال، تا کنون روند بانکداری به حالت عادی خود برنگشته است.

مشتریان و بازرگانان در بخش خدمات بانکی با مشکل مواجه‌اند و به آسانی نمی‌توانند که از سپرده‌های‌شان در بانک‌های دولتی و خصوصی، مبلغ مورد نظرشان را برداشت کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا