افغانستان

سرپرست نخست وزیر طالبان: ۵۵۵ مقام دولت پیشین به کشور بازگشته‌اند

عبدالکبیر، سرپرست نخست وزیری طالبان در دیدار روز شنبه با روزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) گفته است که «۵۵۵ نفر از مقامات حکومت پیشین» به کشور برگشته‌اند.

در این دیدار که روز شنبه انجام شده، آقای عبدالکبیر گفته است تداوم همکاری‌های سازمان ملل متحد با مردم افغانستان «نقطه خوب و مثبت است و باید بیشتر گردد.»

او از یوناما خواسته است که «به گوش اشتراک کنندگان نشست‌های بین المللی برساند که در افغانستان عفو عمومی اعلان شده و بیشتر از ۵۵۵ تن از مقامات ملکی و نظامی حکومت قبلی از طریق کمیسیون تماس پس به کشور خود برگشته‌اند».

در خبرنامه دفتر ریاست‌الوزرا طالبان آمده که خانم اوتونبایوا نیز اقدامات حکومت طالبان در زمینه منع کشت و قاچاق مواد مخدر را «موثر و مفید» خوانده است.

سرپرست نخست وزیر طالبان خواستار کمک‌های بانک جهانی و سایر نهادهای بین المللی به افغانستان در زمینه‌های «مصئونیت غذایی، احداث بندها، ساخت زیربناها» شده و خواستار تکمیل «پروژه‌های نیمه تمام» و بازشدن دفاتر نهادهای بین‌المللی در کابل شده است.

در همین حال، اخیر کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در گزارش سالانه خود گفته است که حکومت طالبان به «سیاست‌های انحصاری پشتون‌محور و مستبدانه» مشابه دهه ۱۹۹۰ خود بازگشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا