افغانستان

وزیر دفاع طالبان و امیر قطر درباره «تقویت روابط دوجانبه» گفت‌وگو کردند

محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع و فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش طالبان با تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر، دیدار کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز پنج‎‌شنبه، ۱۷ حوت در صفحه ایکس خود نوشته است که دو طرف درباره «تقویت روابط و پیشرفت‌های مختلف میان هر دو کشور» گفت‌وگو کرده‌اند.

محمدیعقوب مجاهد در این دیدار از همکاری‌های قطر با این گروه سپاس‌گزاری کرده و تعهد گسترش روابط‌شان به آن کشور را داده است.

وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش طالبان روز یک‌شنبه هفته روان به قطر رفته‌اند.

آنان پیش از این با خالد بن محمدالعطیه، وزیر دفاع قطر درباره روابط دوجانبه و «گسترش علایق هر دو کشور» گفت‌وگو کرده‌ بودند.

در حال حاضر قطر یکی از بازی‌گران اصلی در سیاست افغانستان است.

رابطه قطر با طالبان، به سال‌های اول ظهور این گروه برمی‌گردد، اما گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر و حمایت تبلیغاتی بی‌دریغ دوحه از این گروه و سپس امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان، فرصت مانور بیش‌تری به قطر داده و این کشور را به عامل موثر در تحولات افغانستان تبدیل کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا